הביקור בברזיל: בולסונארו העניק לנתניהו את העיטור הלאומי הגבוה

איתי גדסי No Comments on הביקור בברזיל: בולסונארו העניק לנתניהו את העיטור הלאומי הגבוה

אמש נחת ראה"מ בנימין נתניהו בריו דה-'זנירו ונפגש עם נשיא ברזיל, שם נועד עם בכירי שלטונו | במהלך הפגישה אמר נשיא ברזיל: "אני בא ללמוד ממך מה שאתם עשיתם. להם יש כל כך מעט, והם עשו כל כך הרבה. לנו יש כל כך הרבה, ועשינו כל כך מעט" | ראש הממשךה קיבל את העיטור הלאומי הגבוה ביותר מנשיא ברזיל | במהלך ביקורו בבית הכנסת לקראת שבת, הפתיע נשיא ברזיל את הקהילה היהודית והצטרף לנתניהו | ביקור מדיני

הענקת העיטור הגבוה ביותר בברזיל צילום: אבי אוחיון לע"מ
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מהפכה ביחסים ישראל-ברזיל. אמש (שישי) נחת ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו מלווה ברעייתו ובנו יאיר, בעיר הבירה של ברזיל ריו דה-ז'נרו. ראש הממשלה התקבל בכבוד רב, בנמל התעופה ומשם המשיך לפגישה עם נשיא ברזיל הנבחר ז'איר בולסונארו במתחם צבאי.

תחילה נועדו השניים בארבע עיניים, ולאחר מכן התקיימה פגישה מורחבת בהשתתפות שר החוץ של ברזיל, שר ההגנה של ברזיל, שר האוצר של ברזיל וחבר הקונגרס, בנו של נשיא ברזיל, אדוארדו בולסונארו.

רה"מ נתניהו הזמין את הנשיא בולסונארו לביקור בישראל והוא נענה להזמנה. בפגישה סוכם על הידוק שיתופי הפעולה בתחומי הכלכלה, הביטחון, ניהול מערכות מים, חקלאות, טכנולוגיה ועוד.

בתום הפגישה העניק נשיא ברזיל הנבחר ז'איר בולסונארו לראש הממשלה בנימין נתניהו את העיטור הלאומי הגבוה והחשוב ביותר שניתן לאורח רם מעלה. העיטור מוענק לאנשים בולטים ומשפיעים, ובעבר ניתן לנשיא ארה"ב לשעבר דווייט אייזנהאואר ולמלכה אליזבת השנייה.

WhatsApp Image 2018-12-29 at 18.14.59(1)

מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרות משותפות בתום הפגישה: "חברי, נשיא ברזיל, ז'איר בולסונרו. אני מודה לך על קבלת הפנים החמה מאוד הזו, אשר מבשרת על רגע היסטורי.

זהו ביקור ראשון של ראש ממשלת ישראל אי פעם. קשה להאמין שלא היו בינינו קשרים כאלה קודם לכן. מאחר שהאחווה, הברית בינינו שציינת, היא אמיתית, והיא יכולה להביא אותנו לגבהים אדירים. ישראל היא הארץ המובטחת, ברזיל היא ארץ ההזדמנויות. ניתנה בידך המנהיגות של המדינה הזו על מנת לממש את הזדמנות הזו.

אנו רוצים להיות השותפים שלכם במאמץ זה, ואנו חושבים ששיתוף הפעולה בינינו עשוי להיטיב עם שני עמינו, בכלכלה, בתעסוקה, בביטחון, בחקלאות, במים, בתעשייה ובכל תחום. לפיכך, כצעד ראשון למימוש שותפות זו, הזמנתי את הנשיא בולסונרו לבקר בישראל, והוא נענה. הוא יתקבל כידיד גדול, כבן ברית, כאח. תודה לך".

MIDEAST ISRAEL BRAZIL

בהמשך ביקורו של ראש הממשלה בברזיל, הגיע נתניהו לקראת כניסת שבת, בבית הכנסת 'קהילת יעקב' לקבלת שבת בבית הכנסת של הקהילה היהודית הגדולה במדינה. נשיא ברזיל הפתיע את נתניהו והצטרף גם הוא לפגישה המיוחדת עם הקהילה היהודית.

בתחילת האירוע נשא ראש הממשלה נאום בבית הכנסת: ״אנחנו בביקור היסטורי. יש שינוי מצב צבירה, ממצב שבו ישראל שהייתה מדינה קטנה, מתכנסת בתוך עצמה, נלחמת על שולי הקיום שלה מול חרמות ומול בידוד, פורצת למרחב.

זה דבר יסודי שאנחנו עובדים עליו, ושאני מוביל בהשקפה מאוד שיטתית ומסודרת למעלה מעשרים שנה. השקפה שבה אנחנו לוקחים את הגאוניות שטבועה בתוך עמנו ומתרגמים אותה לעוצמה של מדינתנו.

WhatsApp Image 2018-12-29 at 18.14.59(2)

בולסונארו אמר היום בבית הכנסת: "אני בא ללמוד ממך מה שאתם עשיתם". להם יש כל כך מעט, והם עשו כל כך הרבה. לנו יש כל כך הרבה, ועשינו כל כך מעט. מדינות מסתכלות עלינו בהערצה, אין מילה אחרת, בכל התחומים.

אני זוכר שהפער ביננו לבין ברזיל היה כל כך ניכר, היום הוא לא ניכר. הוא ניכר במובן הזה שבולסונארו הנשיא הנבחר אמר: "אני רוצה לסגור את הפער באמצעותכם גם כן. לא רק גם כן, אלא לסגור את הפער בברית." אני חושב שזו תעודת כבוד למדינת ישראל, וזה אומר הרבה מאוד".

WhatsApp Image 2018-12-29 at 18.47.59

 



0 תגובות